Jste zde

Promluvme si dnes o Karlovi

Dnes si promluvíme o Karlovi. O muži jménem Charlie Dalin (36 let), který se svojí lodí Apivia už tři týdny vede v bouřích a větrných smrštích peleton lodí jižním Indickým oceánem na Vendée Globe. Je první. Další za ním je 427 mil daleko. "Venku to vypadá jako ve válečné zóně," říká na dnešním videu. Záběry tomu nasvědčují. Je neuvěřitelné, že v tomto se na hladině oceánu udrží loď. Na snímku je selfie Charlieho Dalina.

"Ale je to fajn, loď drží a já taky," dodává na videu.

Proč ten úvod o kázání o Karlovi? Protože takhle bude vypadat budoucnost, která už není Jeanova ani Isabely.  Patří JIM.

Charlie je skipper a architekt, který nenechá nic náhodě, podílel se sám na vývoji lodě Apivia, která je do detailu uzpůsobená podmínkám oceánu včetně sníženého těžiště. 

Ale především, narvaná systémy od MerConcept Francoise Gabarta (37 let). 

Francois Gabart je vítěz Vendeé Globe roku 2012, soutěž ukončil za 87 dní. Dále je držitel světového rekordu v obeplutí světa za 42 dní. A za prvé a především je autorem vlastního softwaru, systému autopilota, navigace spojené s analýzami počasí, na který vyhrál Vendeé Globe v onom dvanáctém roce. Tehdy poprvé se závod stal soutěží software autopilotů.

Takže Gabart prostřednictvím své firmy MerConcept a svého software zopakuje vítězství lodě, kterou právě teď vede Charlie Dalin.

Kdosi zde psal, že tento závod patří do kategorie zábava. To je velký omyl. 

Tento závod je každé čtyři roky sledován vývojáři IT, vývojáři kevralů a karbonů, architekty lodí i systémů. Protože trasa závodu vede celý měsíc tak nebezpečnou stopou, kam nikdy jindy takový peloton lodí nejede, kam se většina lodí kvůli děsivým podmínkám vůbec nikdy nedostane. 

Je to šance pro mnoho firem a vědců včetně například UNESCO, které využívá námořníky k pokládání analytických bójí po cestě do oceánu (protože se tam jinak nelze dostat). 

Z tohoto závodu pak vznikne například software nákladních lodí bez posádky. Třeba. Nebo pokročí výzkum oceánu, ze kterého známe stále jen 5%.

Průkopníky této cesty lidstva jsou Francois a Charlie, na jedné z mála fotek, kterou poslal. Na rozdíl od nás se Charlie nezakecá a maká.
Irena Válová, 9. prosince 2020

Mediastyl film

Slapský pohár 2017

Slapský pohár zůstává i v roce 2017 největším seriálem jachetních fun závodů v zemi. Pořadatelé letos přidali nové závody, a tak jich na Slapském jezeře plachetnice odjedou celkem dvanáct. Většina závodů bude startovat u hotelu Atlantida na Staré Živohošti, dva závody odstartují od Modré loděnice. Protože jachting na Slapském jezeře je kuriozitou sám o sobě, zcela jistě přinese Slapyreport z některého závodu reportáž. Proto zůstaaňte na příjmu!

Blok pro vaši reklamu

 

Převoz lodí přes přehradu

Pod Slapskou přehradouNovou plavební vyhláškou o proplavování komorami na vltavsko-labské vodní cestě vydala Státní plavební správa. Pro vodní motoráře i jachtaře na Slapském jezeře je převoz přes Slapskou přehradu zajišťován dle vyhlášky v pondělí, ve středu, v pátek, v sobotu a v neděli, vždy od 8,00 do 18,00 hodin. To platí od 1. května do 30. září. Jindy se na jezero s pomocí služeb slapské přehrady nelze dostat.

Reklama

<head>

<script type="text/javascript">

    google_ad_client = "ca-pub-3697412370517674";

    google_ad_slot = "6862131146";

    google_ad_width = 336;

    google_ad_height = 280;

</script>

<!-- www.slapyreport.cz -->

<script type="text/javascript"

src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">

</script><head>

Film Petra Stříbrného a Ireny Válové Borci z Barcelony byl natočen s hvězdami oceánského jachtingu. Je věnován mužům, co na plachetnicích obeplouvají svět.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer