Jste zde

NEUVĚŘITELNÉ! Alex Thomson je 36 mil za Armelem Le Cléas´hem a opravdu bojuje o vítězství ve Vendée Globe!

Slovo neuvěřitelné se skloňuje od dnešního rána ve všech jazycích a světových médiích. Protože to, co lze vidět  na mapě, k neuvěření je. Management Vendée Globe doslova ztratil řeč. Panství Francie nad závodem je vážně ohroženo a ten, kdo bourá staré pořádky, má větší motivaci, než kdo je udržuje. Do cíle zbývá 300 mil a dnešní noc. Ředitel Alexova týmu Hugo Boss promluvil mimořádně hnusně. Co se děje? Alex Thomson jede do cíle závodu bok po boku Armela Le Cléas´he. S poškozenou lodí Hugo Boss a poté, co několikrát stáhnul svoji ztrátu 800 mil na Armela.

Je to důkaz nezměrné vůle, tvrdé práce, ukázkové strategie a víry, že člověk pokud chce, dokáže překonat sám sebe. Ještě v neděli Alex Thomson vzkázal na videu z moře, že pokud se dokáže dostat k prvnímu Armelovi na vzdálenost nejméně 50 mil, dokáže ho i porazit. Slíbil, že s ním svede souboj o první místo přímo na cílové čáře. Dnes svůj slib daný tisícům plní. „Oba vedoucí závodníci jedou bok po boku,“ zahlásil dnes ráno management Vendée Globe.

Vzdálenost mezi oběma závodníky 36 mil je totiž v poměrech vzdálenosti a rychlosti nicotná a lze ji opravdu nazvat „neck to neck“ – krk vedle krku, tedy bok po boku, jak píše Vendée Globe. Při Alexově novém rekordu 536 mil uplutých za 24 hodin, je vzdálenost 36 mil otázkou následující hodiny a půl. To ovšem platí při silném větru, který v Biskajském zálivu momentálně není.

Klíčem k vítězství je teď jediný obrat

Jak dnes ráno hlásil managament Vendée Globe, klíčem k vítězství je nyní jediný obrat. O tomto obratu, psal Slapyreport už včera, kdy pokládal otázku, zda Alex udělá obrat a podjede Armela a zkrátí si tak dráhu. Vendée Globe dnes rozebírá, jak důležité bude načasování tohoto jediného obratu, po kterém lodě zamíří už jen do cíle. Aktuální vývoj říká, že oba závodníci jsou si velmi vědomi, jak vysoká hra se hraje a co všechno může po obratu nastat. Vyčkávají a sledují.

Vítr se zatím nezměnil, vane přední vítr od pevniny, což hraje v načasování tohoto obratu velkou roli vzhledem k faktu, že Alex Thomson má loď Hugo Boss poškozenou, přišel o foilie na pravoboku. Pokud by šel vítr zleva, musel by jet po laterálu, takřka po hraně lodě. Z dnešních leteckých záběrů Národního francouzského námořnictva však vidíme, že oba jedou na přední vítr z pravoboku. Stále se nacházíme před finálním obratem, musíme znovu zdůraznit. Je totiž evidentní, že oba, ale zvláště Alex právě nyní chce dosáhnout takového úhlu, pod kterým by využil všechny přednosti lodě a minimalizoval fakt, že mu chybí srážkou na oceánu zničené pravé křídlo - foilie.

Během  leteckého přeletu nad oběma loděmi se odehrály rozhovory mězi pilotem letadla Národního francouzského námořnictava a oběma závodníky. Na dotaz, co Armel vzakzuje Alexovi, Armel řekl: Že mu přeju hezký den."

Tým Hugo Boss: Druhé místo bude zklamáním

Slapyreport sledoval vývoj i v noci. Už před půl nocí stáhnul Alex Thomson naa 42 mil. Sám Alex Thomson v pondělí řekl, že do konce závodu zřejmě nebude spát. Jeho motivace je ohromná a výkon ohromující. Chce se stát prvním Britem, který vyhraje Vendée Globe a ukončí nadvládu Francouzů nad touto francouzskou soutěží a nejobtížnějším závodem sólo jachtařů bez pomoci kolem světa na lodích třídy IMOCA 60.

V tomto pohledu se jeví jako mimořádně hnusné prohlášení ředitele týmu HUGO BOSS: Máme rádi Armela i jeho tým, máme přátelské vztahy a budeme mu přát vítězství, pokud vyhraje. Pro nás to bude zklamání, protože my jsme nastupovali do závodu s cílem vyhrát,“ řekl doslova ředitel týmu HUGO BOSS, který při tomto prohlášení vypadal zdecimovaně. Snad byly důvodem pracující nervy, kdy se panu řediteli z průběhu vyrovnané bitvy, kde jde o všechno pouze točí hlava a zvedá žaludek tak jako se Slapyreportu zvedl žaludek z pana ředitele. Ten poté dodal: „Druhé místo budeme ale považovat za naše vlastní vítězství.“ Jde o nejodpornější vyjádření korporace, která do Alexe a lodě Hugo Boss investovala, a která mimořádný výkon Alexe Thomsona považuje pouze za plnění byznysplánu, který Alex možná nesplní. 

Irena Válová

Rubrika: 

Mediastyl film

Slapský pohár 2017

Slapský pohár zůstává i v roce 2017 největším seriálem jachetních fun závodů v zemi. Pořadatelé letos přidali nové závody, a tak jich na Slapském jezeře plachetnice odjedou celkem dvanáct. Většina závodů bude startovat u hotelu Atlantida na Staré Živohošti, dva závody odstartují od Modré loděnice. Protože jachting na Slapském jezeře je kuriozitou sám o sobě, zcela jistě přinese Slapyreport z některého závodu reportáž. Proto zůstaaňte na příjmu!

Kde se kouří a nekouří

Převoz lodí přes přehradu

Pod Slapskou přehradouNovou plavební vyhláškou o proplavování komorami na vltavsko-labské vodní cestě vydala Státní plavební správa. Pro vodní motoráře i jachtaře na Slapském jezeře je převoz přes Slapskou přehradu zajišťován dle vyhlášky v pondělí, ve středu, v pátek, v sobotu a v neděli, vždy od 8,00 do 18,00 hodin. To platí od 1. května do 30. září. Jindy se na jezero s pomocí služeb slapské přehrady nelze dostat.

Reklama

<head>

<script type="text/javascript">

    google_ad_client = "ca-pub-3697412370517674";

    google_ad_slot = "6862131146";

    google_ad_width = 336;

    google_ad_height = 280;

</script>

<!-- www.slapyreport.cz -->

<script type="text/javascript"

src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">

</script><head>

Film Petra Stříbrného a Ireny Válové Borci z Barcelony byl natočen s hvězdami oceánského jachtingu. Je věnován mužům, co na plachetnicích obeplouvají svět.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer