Dvakrát nebo třikrát to se mnou hodilo tak, že autopilot ztratil orientaci. Už jsem se několikrát ponořil přídí. Jsem v srdci toho a musím zpomalit. Moře začíná být drsné. Jsem 180 mil od Mysu Horn. Jsem v trychtýři. S proudy kolem Hornu je to na severu skutečný kotel. Jsem nucen jet dál od Hornu, protože moře je tam nahoře nezvládnutelné.
Odpovědět otázky vedení závodu sólo jachtařů kolem světa Vendée Globe do Le Sables d´Olonne stihl ještě dnes ráno Yannick Bestaven. Bestaven uprostřed vichřice, v dešti a na masách proudů, které se probudily, dnes propluje jako první tunelem Drakeovy úžiny. Stane se to dnes po třetí hodině odpoledne.
Vedoucí závodník pelotonu lodí zrefoval na tři refy a nasadil J3, řekl. J3 je nejmenší přední plachta používaná jako bouřková kosatka, dodáváme. Pak podal hlášení.
A natočil video, které je v komentech.
Vedení závodu ve Francii zajímalo totéž, co nás tady: Proč jede do pekla, které na Hornu přes deset let nebylo, tak strašně rychle? Bestaven až do teď udržoval rychlost 20 uzlů.
"V poslední době jsem jel stále velmi rychle, protože si myslím, že čím jsi rychlejší, tím méně času v bitvě strávíš... Chtěl jsem zůstat před frontou a nechat se chytit bouří jen na pár hodin...Cílem je překročit frontu co nejrychleji, to znamená v 90 stupních," řekl dnes Bestaven.
Jsem zklamaný, protože na mé první cestě kolem mysu Horn neuvidím, dodal ještě Bestaven, který se drží daleko od mysu, aby ho vichřice a proudy v tunelu nesmetly a nerozmetaly.
Právě teď na Hornu prší, je tam 6 stupňů a Bestaven se před každým manévrem obléká nutných vrstev a do neoprénu.
Druhý za Bestavenem Charlie Dalin projede tunelem do Atlantického oceánu za deset dvanáct hodin, říká analýza Vendée Globe.
Ani on neuvidí ikonickou siluetu skaliska Mysu Horn, protože i on se bude držet ve středu Drakeovy úžiny, ne u pobřeží, kde vítr dosáhne rychlostí 40 uzlů, komentuje situaci VG.
Irena Válová, 2. ledna 2021
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer