Jste zde

Cesta z tunelu.

Byla by to sranda, kdyby to nebyla pravda. Když se dnes ráno manažer Thomase Ruyanta (na 4. místě) podíval na tracker pozic závodníků, zjistil, že loď Linkedout  jede rychlostí 2 uzle. Neboli že stojí na místě. 

Málem mě z toho kleplo, řekl dnes v poledním vysílání Vendée Globe Marcus Hutchinson. "Muselo se něco stát. Thomasovi jsem se vůbec nemohl dovolat. Až jsem zjistil, že prostě stojí dole v Pacifiku na místě jak přikovaný, protože nemá vůbec žádný vítr," vysvětlil dnes Hutchinson.

Včerejší třicítky vytvořily uprostřed větrníku znovu bezvětrnou díru, která zběsilou jízdu jak o život směrem na Mys Horn zastavila na celý den. Je přestávka, zahlásil web Vendée Globe. (Koťátka?)

Jenže už večer se situace vracela k normálu a první Bestaven si připsal na konto 480 na plachetnici ujetých mil za 24 hodin (890 km)! Druhý Dalin udělal 471 mil (872 km) a Ruynat na 4. místě 335 mil (621 km). Mezi nimi je na třetím místě Seguin, 285 mil (528 km). 

K Mysu Horn zbývá nyní prvnímu Yannickovi Bestavenovi 770 mil. "Je stále jistější, že první dva závodníci projedou tunelem s hodinovým rozdílem v noci ze soboty na neděli," napsal dnes web Vendée Globe. Předpověď pro Mys Horn stále platí: Vítr 35 uzlů, krupobití, přívalové deště, šestimetrové vlny. 

Po včerejších výzvách k rozvaze, trpělivosti, dobré strategii při nájezdu na Horn dnes vedení Vendée Globe vydalo další radu do života: Vždy sledujte, kdo je za vámi. (On vás totiž může předhonit, což některé závodníky překvapilo, dodáváme. )

Tunel je Drakeova úžina, kterou končí Tichý oceán a začíná Atlantický oceán, oba oceány se tam střetávají. Ale kdo tohle dokáže, kdo projede tunelem, ten je definitivně - na cestě zpátky.

Boris Hermann se za sebe dívá: "Vidím za sebou Jeana le Cama. Má zrefovanou hlavní plachtu a malý (frakční) spinakr. Nevím, proč. Já mám celou plachtu a velký spinakr," hlásil dnes dopoledne.

Co dělá Jean le Cam ovšem hlásil už den před tím Damien Seguin. Vypočítávám si trasu sám, mám vlastní strategii a jak pozoruju Jeana, dělá totéž, napsal Seguin. Není divu, když je čarodějův učeň, když ho sám Král Jean mentoroval.

A co ve skutečnosti tedy dělá Jean le Cam? Dnes ráno vydal na fb karikaturu, obrázek, jak přenáší všechny věci v lodi. Znamená to tedy, že se rozhodl k cestě na Horn na zadní vítr z jihozápadu (jak jsme včera psali o druhé skupině). Proto se připravuje na silný vítr ze zadoboku a zatěžuje loď na druhé straně, dodáváme.

Navzájem se pozorují samozřejmě první dva Bestaven s Dalinem.  Zdá se, že na rozdíl od le Cama, Seguina a Bestavena zvolili Dalin a Ruyant severní cestu a budou na Horn najíždět v silném větru ze shora.

Úplně všichni se ale shodují: Závod sólo jachtařů bez pomoci kolem světa Vendée Globe začne znovu v Atlantiku. Strašlivý tunel u Mysu Horn je jen zkouška, kterou musí všichni projít, aby mohli pokračovat k cíli.

Když jsme u toho tunelu. Dnes se v poledním vysílání Vendée Globe s manažerem Thomase Ruyanta a se sponzorem tří lodí v závodě znovu probíral byznys. Oba pánové uvedli, že Vendée Globe je mimořádná byznys příležitost, že tolik rozhovorů, co jich poskytli v poslední době, nedali za celá léta. Podle nich umístění v první desítce je bez všech pochyb velký prospěch pro sponzory, firmy a pro byznys.

A dozvěděli jsme se, jak je financována Ryantova loď Linkedout: Peníze do lodě vložilo dvanáct byznysmenů, kteří jsou současně námořníci, ale nikoli závodníci. Jsou akcionáři té lodě jako soukromé osoby. 

Byznys plán závodu je pak financován místními firmami ze severu Francie, pro které jde o reálnou příležitost dostat se na jih. Stejně jako Ruyant i tito pánové veřejně prohlásili, že tímto sdružením se jim snad podaří zachránit 90% pracovních míst v současné situaci a v podnikání se závodní lodí IMOCA60 budou pokračovat. Další akce je závod kolem Evropy, už letos, zaznělo rovněž.

Dokáže si někdo z mých čtenářů představit podobný přístup v České republice?

Také my zde ale musíme projet strašným tunelem, abychom mohli pokračovat k našim cílům. Sledujme tedy, co se děje za námi, riskujme s rozvahou cestu před námi a dívejme se kolem, kdo cestu z tunelu otevírá, a kdo naopak vede lidi do bezvětrné díry.

Na fotce je Jérémie Beyou a jeho loď Charal, což je konzervárenská firma na masné produkty. Beyou podruhé odstartoval týden za ostatními. Dnes je na 18. místě z 27 a stále to není konec. Logo umístěno na plachtě vzorově.

A nakonec Japonec:

Na videu nám přeje Nový rok pozoruhodný závodník, který je celou dobu mimořádně zdvořilý, servíruje cizokrajná jídla a občas se vyjadřuje v jinotajích. První Asiat na Vendée Globe (jede podruhé) Japonec Kojiro Shiraishi.
Irena Válová, 31. prosince 2020

Mediastyl film

Slapský pohár 2017

Slapský pohár zůstává i v roce 2017 největším seriálem jachetních fun závodů v zemi. Pořadatelé letos přidali nové závody, a tak jich na Slapském jezeře plachetnice odjedou celkem dvanáct. Většina závodů bude startovat u hotelu Atlantida na Staré Živohošti, dva závody odstartují od Modré loděnice. Protože jachting na Slapském jezeře je kuriozitou sám o sobě, zcela jistě přinese Slapyreport z některého závodu reportáž. Proto zůstaaňte na příjmu!

Blok pro vaši reklamu

 

Převoz lodí přes přehradu

Pod Slapskou přehradouNovou plavební vyhláškou o proplavování komorami na vltavsko-labské vodní cestě vydala Státní plavební správa. Pro vodní motoráře i jachtaře na Slapském jezeře je převoz přes Slapskou přehradu zajišťován dle vyhlášky v pondělí, ve středu, v pátek, v sobotu a v neděli, vždy od 8,00 do 18,00 hodin. To platí od 1. května do 30. září. Jindy se na jezero s pomocí služeb slapské přehrady nelze dostat.

Reklama

<head>

<script type="text/javascript">

    google_ad_client = "ca-pub-3697412370517674";

    google_ad_slot = "6862131146";

    google_ad_width = 336;

    google_ad_height = 280;

</script>

<!-- www.slapyreport.cz -->

<script type="text/javascript"

src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">

</script><head>

Film Petra Stříbrného a Ireny Válové Borci z Barcelony byl natočen s hvězdami oceánského jachtingu. Je věnován mužům, co na plachetnicích obeplouvají svět.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer